Situació difícil, toca lluitar junts

Al llarg d’aquests anys el nostre primer equip ens ha donat moltes alegries, quatre campionats i ascensos consecutius que ens han portat des de l’última categoria (Quarta Catalana) fins a la Tercera Divisió.

Lluny queda el primer any de l’Amateur, la Grama va acabar en novena posició amb 36 punts (10 victòries, 6 empats i 12 derrotes / 67 gols a favor i 64 en contra) en el Grup 15 de Quarta Catalana en una temporada molt irregular sense olorar els llocs d’ascens.

Després d’això ens hem superat any a any, i no hem viscut cap situació semblant a la que patim en l’actualitat. Sense anar molt lluny la temporada passada a Primera Catalana vam patir un sot sumant 1 victòria, 4 empats i 1 derrota. A Segona Catalana també van ser 1 victòria, 4 empats i 1 derrota ben entrada la temporada que van posar en risc l’ascens, finalment patint van complir l’objectiu en l’última jornada.

A Tercera Catalana una primera meitat de temporada irregular havien allunyat a la Grama del primer lloc arribant a estar a gairebé 11 punts, si perdien contra el líder, i proclamant-se campions en l’última jornada.

La Fundació Esportiva Grama mai havia trepitjat el descens i la plantilla treballa per donar-li la volta a la situació. El futbol està ple de casos en què equips que van trepitjar la zona vermella van acabar brillant com l’any passat el CF Badalona (fregant els play-off d’ascens) o el València CF d’Héctor Cúper (de cuer al tercer lloc i la final de la Champions).

Junts equip i afició de la mà aconseguirem donar-li un gir a la dinàmica. Quan les coses van malament  tot es multiplica i així ho està vivint el planter de la Grama en aquestes deu primeres jornades a Tercera Divisió. Ningú va dir que fos una categoria fàcil ni tan sols que som una plantilla superior a la resta. La competició ens està demostrant el que venim dient des del primer dia, ens hem d’esforçar al 200% per estar al nivell dels rivals i, encara així, en dies com avui, l’equip s’enduu una dura derrota contra la U.A. Horta que podem considerar immerescuda però que és real i que ens deixa a la part baixa de la classificació amb sensacions que no havíem viscut fins ara i que ens farà reflexionar, a tots, de cara a la pròxima jornada al Nou Sardenya.

Classificació en finalitzar la Jornada 10:

  • Temporada 2017-2018 Primera Catalana –> Vuitens després de 8 jornades. / Segons en la jornada 10.
  • Temporada 2016-2017 Segona Catalana –> Segons.
  • Temporada 2015-2016 Tercera Catalana –> Tercers.
  • Temporada 2014-2015 Quarta Catalana –> Primers.
  • Temporada 2013-2014 Quarta Catalana –> Novens.

Juan Carlos Oliver: «Lucharemos por llevar esta camiseta lo más alto posible cada minuto que queda por todos los que creyeron y confiaron en nosotros… Aquí NO se rinde NADIE!!!»

A lo largo de estos años nuestro primer equipo nos ha dado muchas alegrías, cuatro campeonatos y ascensos consecutivos que nos han llevado desde la última categoría (Cuarta Catalana) hasta la Tercera División.

Lejos queda el primer año del Amateur, la Grama acabó en novena posición con 36 puntos (10 victorias, 6 empates y 12 derrotas / 67 goles a favor y 64 en contra) en el Grupo 15 de Cuarta Catalana en una temporada muy irregular sin oler los puestos de ascenso.

Tras eso nos hemos superado año a año, y no hemos vivido ninguna situación parecida a la que sufrimos en la actualidad. Sin ir muy lejos la temporada pasada en Primera Catalana también sufrimos un bache sumando 1 victoria, 4 empates y 1 derrota.

En Segunda Catalana también fueron 1 victoria, 4 empates y 1 derrota bien entrada la temporada que pusieron en riesgo el ascenso y finalmente sufriendo cumplieron el objetivo en la última jornada. En Tercera Catalana una primera mitad de temporada irregular habían alejado a la Grama del primer puesto llegando a estar a casi 11 puntos, si perdían contra el líder, y proclamándose campeones en la última jornada.

La Fundació Esportiva Grama nunca había pisado el descenso y la plantilla trabaja para darle la vuelta a la situación. El fútbol esta lleno de casos en los que equipos que pisaron la zona roja acabaron brillando como el año pasado el CF Badalona (rozando los play-off de ascenso) o el Valencia CF de Héctor Cúper (de colista al tercer puesto y la final de la Champions).

Juntos equipo y afición de la mano lograremos darle un giro a la dinámica. Cuando las cosas van mal todo se multiplica y así lo está viviendo la plantilla de la Grama en estas diez primeras jornadas en Tercera División. Nadie dijo que fuera una categoría fácil ni siquiera que somos una plantilla superior al resto. La competición nos está demostrando lo que venimos diciendo desde el primer día, debemos esforzarnos al 200% para estar al nivel de los rivales y, aún así, en días como hoy, el equipo se lleva una dura derrota contra la U. At. d’Horta que podemos considerar inmerecida pero que es real y que nos deja en la parte baja de la clasificación con sensaciones que no habíamos vivido hasta ahora y que nos hará reflexionar, a todos, de cara a la próxima jornada en el Nou Sardenya.

Clasificación al finalizar la Jornada 10:

  • Temporada 2017-2018 Primera Catalana –> Octavos tras 8 jornadas. / Segundos en la jornada 10.
  • Temporada 2016-2017 Segunda Catalana –> Segundos.
  • Temporada 2015-2016  Tercera Catalana –> Terceros.
  • Temporada 2014-2015 Cuarta Catalana –> Primeros.
  • Temporada 2013-2014 Cuarta Catalana –> Novenos.